Единая справочная служба +7(495) 258-67-00

Basics of Teaching Very Young Learners

Программа курса 

Theme Description
The Age of Magic In this session you will look at the age characteristics, consider what makes this age group special to teach, how magical thinking that all children possess, help children learn a language. Apart from that, we will figure out how small children learn languages and what pre-primary children need to master and learn in English according to the Early Years Foundation Stage framework
Hop, Run, Touch We will look at some of the different game-like activities that can be set up in the pre-primary classroom, their importance and implications for language development. You will discuss how different game-like activities contribute to the development of the whole child. You will select a game, think about its format components and opportunities for development and present it to your colleagues
Teddy Bear, Teddy Helper The session looks at the use of puppets in the pre-primary classroom and how they can best be used to help you manage your children and motivate them to speak English. As practice teaching you will present a puppet and demonstrate some of the successful ways it could be used in your classroom
Songs, Chants, Music In this session you will focus on the use of songs, chants and rhymes in pre-primary education from a developmental and cultural perspective. You will discover what makes a song or a chant suitable, where to find them and how they can be used in your classes.
5. Once upon a time In this session we will look at how a story can be used as a vehicle for pre-primary language learning. You will begin by examining and evaluating the different kinds of stories that can be used and how they can contribute to the development of the whole child. We shall also look at the different ways a story can be told andconsider criteria for choosing a story
6. Count, Add and Subtract.. In the session you will come to understand how many of the activities designed to teach English to pre-primary children also support their development of Maths concepts. You will look closely at the different Maths concepts (numbers, shapes, adding, subtracting, etc) that are considered important in pre-primary curricula and demonstrate the English Language activity that contributes to children’s understanding of basic Maths.
7.Plan, Play, Enjoy You will look at the lesson for very young learners, figure out its specific features, participate in the lesson with a trainer and complete a lesson plan with your ideas…
8.Practice, Teach, Share In small groups you will choose a part of a lesson to teach, plan your part and have micro-teaching in a big group to practice teaching skills, and get the feedback from a trainer and other group members afterwards to improve your skills for further teaching.
9.Manage and Rule You will look at the areas that you need to manage in VYLs classroom and figure out how combination of settling and stirring activities can help discipline children. You will brainstorm the challenges to teach pre-primary children and come up with possible solutions. Apart from that, we’ll practice the routines (songs, circle-time, physical activity in the middle, lesson closure) to make your teaching smooth and safe for small children
10. Books as Teaching Tools You’ll share your experience of using the course-books with very young learners and find out about other books and resources used by your peers. We’ll look at other possible supplementary materials, such as Kindergarten Skills, Fun with Colours, Starting to Add, Activities for Very Young Learners, etc. for you to be aware of available methodological resource

Цель курса:  расширение практических знаний учителей о современных и эффективных методах преподавания английского языка детям дошкольного возраста (3-5 лет).

В рамках курса учителя смогут:

  • расширить знания о психологических/физиологических особенностях детей дошкольного возраста, о методах и приёмах обучения английскому языку, используемых в обучении  этой возрастной категории

  • узнать, как управлять детьми через использование ежедневных процедур (routines), как контролировать дисциплину  и как создавать языковую атмосферу в классе/группе;

  • познакомиться с различными видами игр, историй-сказок, песен, а также с тем, как эффективно построить их использование на занятиях

  • обсудить использование кукол (puppets) для развития мотивации и интереса дошкольников к изучению английского языка

  • узнать, как изучение английского языка расширяет понимание математических концепций, которые ребёнок только начинает осваивать, и, как использование этих концепций на уроке английского языка  способствует общему развитию ребёнка

  • познакомиться с имеющимися на рынке учебными пособиями и материалами для самостоятельного выбора учебного курса по обучению учащихся

  • попробовать себя в практической деятельности, представив кусочек урока из популярных учебных пособий по обучению дошкольников в рамках "micro-teaching activity».

Курс ведёт: Влада Лапшина: тренер-методист, магистр Университета Манчестера.

Продолжительность курса: 20 ак.ч. 

Место проведения в Москве: ул. Сущёвская, д. 21, подъезд 2 (станция метро "Новослободская" или "Менделеевская"). Карта  

Вернуться к расписанию курсов и семинаров.

Запись на курс осуществляется через онлайн заявку

Отзывы

Татьяна Миляева

Огромное спасибо Владе и Ирине за проведенные семинары. Преподаватели - супер! Все занятия очень интересные. Также очень приятно, что преподаватели отвечают на вопросы уже после семинаров и отправляют доп. материалы для проведения занятий по электронке.

Онлайн заявка на курсы для преподавателей английского языка

Личная информация
пример: 01.01.1980
Выберите город
Выберите курс
Выберите дату
Откуда вы узнали о Language Link? *